Thursday 31 January 2013

Al Ikhsan : Kedai Sukan Kegemaranku !


Assalamualaikum kawan2..heee, aku bakal praktikal kat al-ikhsan isnin depan. Aku tak pasti lah nak cakap macam mana. Tapi yang pasti aku yakin, memang jodoh aku kat al-ikhsan ni dah lama dah. Serius aku teruja gilaaaaa nak praktikal kat sana! Bagi aku ini bukan company yang calang2 weh....bagi aku laaa..based on knowledge aku tentang company ni la, kekee..

Aku ni memang peminat al-ikhsan dari dulu so agak teruja sikit la..di tambah lagi masa aku diploma, group entrepreneur kitorang buat company "al-ihsan", sama konsep macam al-ikhsan dengan al-jabbar la, ala2 kedai sukan macam tu. Aku pernah jumpa manager al-jabbar kat bangi, serius layanan dia sangat baik, aku respect. Aku ada jugak pergi al-ikhsan kat bangi sebab nak jumpa supervisor, tapi time tu supervisor tak ada plak. Tapi aku nampak kehebatan al-ikhsan ni. (tak tahu lah kalau aku je yang teruja, hahahaaa)


Mulanya, aku macam rendah diri jugak lah sebab kawan2 lain semua dapat company yang agak besar visinya, ada yang kat pejabat perdana menteri, ada yang dekat petronas, ada yang dekat company besar2, government link company dan yang hebat2 dan gah namanya. (bagi aku gah laaa...=D). Tapi, lama-lama aku fikir, aku sangat bertuah sebab dapat praktikal kat al-ikhsan ni walaupun belum mula lagi tapi aku harap aku boleh buat yang terbaik utk company yang aku sangat suka a.k.a sayang ni (sayang la kot..hahaaa)

Harapan aku, lebih ramai lagi orang melayu yang kukuh akidah islamnya maju dalam perniagaan, maklumlah, perniagaan ni kan sunnah Nabi s.a.w. Mungkin banyak perkara yang aku boleh belajar kat al-ikhsan ni. Aku percaya Allah s.w.t. sangat tahu apa yang terbaik untuk aku dan aku sangat bersyukur atas ketentuanNya meletakkan aku di tempatku sekarang, dan beri aku peluang di al-ikhsan ni, ALHAMDULILLAH~~~ Allah Maha Besar.

1 comment:

  1. assalamualaikum.. so how ur internship..? insyaALALH isnin ni saya pun akan mula praktikal dekat al-ikhsan.. best x..?

    ReplyDelete