Tuesday 29 January 2013

Jom membaca !!!


Assalamualaikum..eerrrrr! Korang semua mesti tak suka membaca kan? (sesuka aku je ckp orang) ahahaaa..aku percaya korang mesti suka membaca punyaaa. Tak kisah lah, baca novel ke apa ke, yang penting ada nilai dan value dalam pembacaan korang tuh! Aku bukan nak puji diri sendiri, tapi aku kalau bab menghabiskan duit dekat buku memang nombor satu. Sehari, kalau pergi kedai buku tu, memang boleh habis beratus-ratus. Tapiiiiiiiiiiii.....................ada tapinya, hahahaaaa...

Masalahnya, aku ni asyik tak habis baca je buku yang aku beli tu. Ish3..tolong jangan contohi aku. ==" tapi, sekarang, aku dah sedar, ini semua sejak semua buku2 yang aku beli akak aku yang pi baca. Pastu dia cerita kat aku, perrgghhhh! baru aku tahu betapa seronoknya cerita dalam buku2 tu. Dan sebab tu juga aku beli sebenarnya. Tapi banyak sangat beli, sampai tak tahu nak baca yang mana dulu.


Apa2 pun, sekarang, aku memang tak sabar nak dapat baucer buku RM250 yang kerajaan bakal bagi ni. Haaaa....part baucer buku ni memang aku setuju sesangat sebab ada kesan baik pada masa hadapan untuk generasi2 macam aku ni. Kehkeh! kerajaaannnn...kalau nak habis duit kat benda-benda macam ni memang aku setujjuuuuuu sesangaaattttt, hahahaaaa..tapi kalau kat benda yang percuma tak ada pulangan, toksah laaaa..haa! rakyat malaysia ni pun satu, hang tak tahu ka kerajaan ni banyak hutang, faham lah sikit kalau kerajaan nak kurangkan subsidi. Sat gi generasi kitorang yang sengsara nak tanggung hutang2 yang ada ni. 

Tapi itulah, sama je. Kerajaan ke, rakyat ke..dua2 mainkan peranan penting. Yang masalah makin menjadi2 sebab corruption rasuah bagai ni. Ish3, dari rakyat jelata sampai lah para pemimpin. Tak mau lah macam tu. Jom sama2 sayang negara kita ini (patriotik gila aku, kahkah!) Kla, wasalam...

No comments:

Post a Comment