Tuesday 29 January 2013

Pilihan Raya Umum ke 13 - PRU 13!


Assalamualaikum.. pilihan raya dah dekat oiiii! Aku dah boleh mengundi? Oh semacam tidak percaya, yang aku dah makin tua. Kita sebagai rakyat Malaysia kena ada kesedaran. Mengundi itu kewajipan kita okeh! Jom lah kita sama sama mengundi. Ingat! Undi itu rahsia. kehkeh!

Apa motif aku cerita pasal undi ni? Bukan mudah sebenarnya nak ada kesedaran pasal mengundi ni. Yela, lagi2 macam aku ni yang tak suka politik, memang tak laaahhhhh nak mengundi ni. Tapi, itu duluuuu. Zaman tak berapa nak matang dan zaman tak nak pening kepala. Ok! sekarang aku makin faham kepentingan aku sebagai rakyat untuk mengundi. 


Ahahaaa..rasa macam tengah buat kempen jom mengundi plak. >_< apa2 pun, setiap orang ada hak mengundi. Baru puas hati plus kita dah jalankan tanggungjawab kita sebagai rakyat. Tak gittuuuu? Yang selebihnya, kita lihat lah betul2 calon yang kita bakal undi tu. Jangan main undi je macam aku ni dulu. Sejak dah masuk 20 lebih ni, terasa makin berat tanggungjawab. Kehkeh! Poyo jap rasa, oklah, wasalam.

No comments:

Post a Comment